کارگاه معرفی محصول گمانیگ برگزار شد!

روز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه، کارگاه معرفی محصول گمانیگ شرکت مهندسی آدان نیک افزار در سالن همایش غدیر هتل لاله برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمعی از فعالین حوزه بانکی و تجارت همراه بود، سامانه کشف تقلب و مدیریت ریسک گمانیک معرفی شد.

کاراگاه معرفی

پس از معرفی اولیه، از آقای علی حاجی‌زاده مقدم مدیرعامل آدانیک دعوت شد تا آغازگر این برنامه باشد.
آقای حاجی‌زاده مقدم‌ ضمن معرفی آدانیک به عنوان یک شرکت ارائه دهنده راهکاردر حوزه های مالی و بانکی با تمرکز بر بانکداری دیجیتال، تاریخچه‌ی مختصری از فعالیت‌های این شرکت ارائه کردند و در ادامه، با  اشاره به برخی از محصولات آدانیک، سامانه مدیریت تقلب و ناهنجاری گمانیک را به عنوان یکی از محصولات کلیدی آدانیک معرفی و از سعید دادخواه، مدیر فنی تیم گمانیگ دعوت کردند تا اطلاعات بیشتری درباره این محصول ارائه دهد.

کارگاه معرفی

سعید دادخواه در بخش اول توضیحات خود، به معرفی تاریخچه و چگونگی تولید این سامانه پرداخت و هدف از این سامانه‌ی چهارساله را خلق ارزش افزوده از داده‌های‌ خام بانکی و مدیریت ریسک عنوان کرد. در خصوص مزایای گمانیک، دادخواه کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از تقلب را یکی از عوامل اصلی جلب اعتماد مشتریان برشمرد. در ادامه، تصویری از معماری سامانه گمانیک ارائه شد که ضمن نمایش کلیه فرایندهای گمانیک، به مقایسه امنیت این سامانه با دیگر سامانه‌های کشف تقلب می پرداخت. سعید دادخواه ضمن اشاره به پردازش داده‌های حجیم به عنوان یکی از جذاب‌‌ترین فرآیندهای گمانیک با ارائه نمایه‌ای از  قواعد سامانه گمانیک، هدف از تعریف قواعد برای این سامانه را دسته‌بندی کوچک و بزرگ داده‌ها و خروجی‌ها و تبدیل آنها از کلی‌ترین حالت ممکن به جزئی‌ترین شکل و بررسی آنها معرفی کرد.

کارگاه معرفی

در بخش بعد، داشبورد قواعد سامانه گمانیک معرفی شد، بررسی کلی همه قواعد، تصمیم‌گیری برای اولویت‌بندی آنها و استفاده برای بهبود قواعد از ویژگی‌های این داشبورد به شمار می روند.
خوشه‌بندی اشخاص بر اساس پروفایل و تشخیص ناهنجاری با روش‌های یادگیری ماشینی به عنوان مقدمه‌ای بر تشخیص ناهنجاری در سامانه گمانیک، ارائه شد. در خصوص ویژگی تشخیص ریسک گمانیک، دادخواه گفت که بررسی رفتار همه موجودیت‌ها، رفتار موجودیت‌های مشابه و رفتار گذشته موجودیت‌ها در این سامانه انجام می‌گیرد و نیز ویژگی در نظر گرفتن قاب‌های زمانی متفاوت و محدود نبودن به قاب‌های زمانی خاص، امکان بررسی موجودیت‌ها به صورت یکپارچه، ارائه تاریخچه فاکتور ریسک، تاریخچه فاکتور‌های محاسباتی در قواعد، اطلاعات تکمیلی مربوطه و انتقال به لیست و ثبت اقدام و نظر، به عنوان امکانات مختلف این سامانه معرفی شدند.

کارگاه معرفی

در پایان این ارائه، جزییات بیشتری از پروفایل مشتری و فاکتور ریسک اشخاص به به منظور کشف تخلفات معرفی شدند و همچنین نمایه‌ای دیگر از گزارش مشتریان، گزارش اشخاص و فاکتور ریسک موجودیت‌های شخص در سامانه گمانیک نمایش داده شد.
این مراسم با استقبال حاضرین جلسه از سامانه گمانیک و پرسش و پاسخ در خصوص ویژگی‌های آن، به پایان رسید.

کارگاه معرفی

گزارش تصویری کامل این رویداد را در صفحه اینستاگرام آدانیک به نشانی زیر، تماشا کنید:

کارگاه معرفی محصول گمانیک

 


 

تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *