بیمه

پنل “تعیین راهبردهای نظام بانک و بیمه در مواجهه با تحول دیجیتال” برگزار شد!

تحول دیجیتال برای آینده‌ی بانک‌ها و بیمه‌ها  

پنل «تعیین راهبردهای آینده‌نگرانه نظام بانک و بیمه در مواجهه با تحول دیجیتال» روز دوشنبه ۲۸ام آذر ماه در بخشی از کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه برگزار شد.  علی حاجی‌زاده مقدم، مدیرعامل شرکت آدانیک، گلناز فائقی، قائم‌مقام شرکت ایده‌پرداز آرشام؛ فاطمه مولایی، محمدرضا مانی یکتا، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی؛ حامد مصدق، رئیس اداره نظارت بر عوامل فروش و علی شایان، عضو هیئت‌مدیره دانشگاه تربیت‌ مدرس، اعضای این پنل بودند.

تحول دیجیتال موضوع اساسی این پنل بود و حاضران نعاریف متفاوتی از این مفهوم ارائه کردند. عامل فرهنگ سازمانی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تحول دیجیتال اعلام شد و عنوان شد که دیجیتالی‌ شدن روندهای یک سازمان، به معنای رخ دادن تحول دیجیتال در آن سازمان نیست. در این پنل عنوان شد که بازاریابی دیجیتال و امضای دیجیتال از فناوری‌های مهم دنیای امروز و بخش مهمی از تحول دیجیتال هستند. اهمیت بررسی مشتریان به عنوان مخاطبان تحول دیجیتال در سازمان‌ها؛ به‌خصوص صنایع مالی از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این پنل بود.

علی حاجی‌زاده مقدم،‌ مدیرعامل شرکت آدانیک‌افزار با بیان اینکه بخش مهمی از تجربه ما در ارائه راهکار به صنایع مالی در حوزه امضای دیجیتال بوده، عنوان کرد: «تحول دیجیتال به معنی فقط دیجیتالی‌ شدن نیست و این تحول در تاریخ بشر بارها اتفاق افتاده و ما باید دنبال ظرفیت‌های جدید باشیم.»

او ادامه داد: «یکی از شاخصه‌های اصلی تحول دیجیتال در صنایع مالی، برقراری جریان اعتماد است؛ یعنی مبادله ارزش و ریسک بین طرف‌هایی که لزوماً به یکدیگر اعتماد ندارند؛ بنابراین «اعتماد» سنگ بنای رشد تمدن بوده و امضای دیجیتال نیز فناوری همین اعتماد است. بنا بر همین توضیحات، امضای دیجیتال نقش مهمی در تحول دیجیتال خواهد داشت.»

به اعتقاد علی حاجی‌زاده مقدم از آنجا که اساس صنعت مالی بر اعتماد است، امضای دیجیتال نقش بسیار مهمی در تحول دیجیتال صنایع مالی خواهد داشت.

گزارش کامل  این نشست را در وبسایت «راه پرداخت» بخوانید.

 


تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

منبع: راه پرداخت

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *