تحول

تحول دیجیتال به چه معناست؟

تحول دیجیتال، بحثی سازمانی محسوب می‌شود و تعریف آن در چارچوب تغییر و تحولات ناشی از توسعه تکنولوژی در همه‌ی جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی چندان دقیق و کافی نیست.

کریستین مت و توماس هس در مقاله‌ی : Digital TransformationStrategies، تحول دیجیتالی را به عنوان مجموعه‌ اقدام‌های سازمان‌ها برای بکارگیری تکنولوژی های جدید دیجیتال و بهره‌برداری از منافع آنها تعریف می‌کنند که علاوه بر فرایندهای عملیاتی کسب و کار، بر محصولات کسب و کار، ساختار سازمانی و نیز مفاهیم مدیریتی در سازمان، تاثیر می‌گذارد.

نرم‌افزار امروز با «تحول دیجیتال» می‌تواند ارزش‌آفرین باشد. معنای دقیق این عنوان، همین شیفت به سمت نتیجه‌گرایی با تکیه بر فناوری است. حسگرها، اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و اتصال‌پذیری به شبکه، به شرکت‌ها امکان داده حجم عظیمی از داده‌های مرتبط با محصولات خود را تولید و پردازش کنند و از این طریق تحلیل دقیقی در خصوص نتیجه استفاده از محصولات و خدمات خود به دست بیاورند.

با وجودی که اصطلاح تحول دیجیتال یا تحول دیجیتالی به صورت گسترده در گزارش‌ها، کتاب‌ها، مقالات و کنفرانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همچنان تعریف واحدی که بر سر آن اتفاق نظر وجود داشته باشد، در این مورد وجود ندارد.

 


تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

منبع: Digital TransformationStrategies

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *