مولتی‌بانک؛ بانکداری اختصاصی برای مدیران

مولتی بانک چگونه تعریف می‌شود؟

مولتی بانک شاخه‌ای از بانکداری باز است که به مشتریان امکان می‌دهد به طور همزمان به چندین حساب دسترسی داشته باشند. مولتی‌بانک مناسب آن دسته از کاربرانی است که نیاز به مدیریت چندین حساب را در بانک‌های مختلف دارند یا مشاغل و کسب و کارهایی که منابع درآمدی متعددی دارند.

مولتی بانک‌ها به مشتریان خود این امکان را می‌دهند که تمام حساب‌های خود را در یک محیط واحد مشاهده کرده و به سرعت و با ایمنی بالا بین این حساب‌ها انتقال وجه انجام دهند.

مولتی بانک‌ها به روش‌های متنوعی می‌توانند برای کاربران کارآمد باشند. علاوه بر اینکه مشتریان می‌توانند تمام حساب‌های خود را یکجا مشاهده کنند و پیگیری امور مالی خود را به راحتی انجام دهند، اطمینان از انتقال وجه آسان و سریع‌تر نیز برای آنها فراهم است. مولتی‌ بانک‌ها معمولاً سطوح بالاتری از امنیت را نسبت به سیستم‌های بانکداری سنتی ارائه می‌کنند و مشتریان می‌توانند با یکبار ورود امن به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند.

علاوه بر همه اینها، مولتی بانک‌ها می‌توانند دسترسی مشتریان را به طیف گسترده‌تری از خدمات بانکی، مانند بانکداری آنلاین، موبایل بانک‌ها، نقل و انتقال پول بین‌المللی و سایر خدمات بانکداری باز فراهم کنند.

تفاوت اپلیکیشن‌های مولتی بانک و سایر موبایل بانک‌ها

تفاوت اصلی بین اپلیکیشن‌های مولتی بانک و سایر موبایل بانک‌ها در این است که یک برنامه مولتی بانک به کاربران امکان می‌دهد تا در آن واحد به چندین حساب از بانک‌های مختلف در یک برنامه دسترسی داشته باشند و به جای جابجایی بین موبایل بانک‌های مختلف، برای مدیریت حساب‌های مختلف تنها از یک برنامه استفاده کنند. علاوه بر این، مولتی بانک‌ها معمولاً ویژگی‌های بیشتری مانند ابزارهای بودجه‌بندی، تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و انتقال حساب را در مقایسه با سایر موبایل بانک‌ها ارائه می‌کنند. امنیت مولتی بانک‌ها نیز بیشتر است. زیرا از رمزگذاری قوی برای محافظت از داده‌های کاربران استفاده می‌کنند.

مولتی‌ بانک‌‌ محبوب در میان مدیران کسب و کارها

مولتی بانک‌ها می‌توانند برای مدیران کسب و کار بسیار مفید باشند. آنها می‌توانند از این سیستم برای مدیریت آسان امور مالی خود، مشاهده تمام حساب‌های جاری خود در یک برنامه و انتقال وجوه سنگین بین حساب‌ها و دسترسی به طیف وسیعی از دیگر خدمات بانکی استفاده کنند. همچنین سطح امنیت بالایی که مولتی بانک‌ها نسبت به سیستم‌های بانکی سنتی ارائه می‌دهند، به محافظت از امور مالی شرکت کمک می‌کند و مدیران می‌توانند اطمینان حاصل کنند که فقط کاربران مجاز به حساب‌ها دسترسی دارند.

مولتی بانک‌ها به دلیل راحتی، امنیت و طیف وسیعی از ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند در بین مدیران کسب و کار محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال، مولتی بانک‌ها معمولاً به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی بین حساب‌های مختلف مانند حساب‌های چک، پس‌انداز و کارت اعتباری جابجا شوند، بدون اینکه نیازی به ورود و خروج از حساب جداگانه‌ای داشته باشند. علاوه بر این، مولتی بانک‌ها اغلب ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌تری را ارائه می‌کنند، مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، که می‌تواند به محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها کمک کند.

احراز هویت دو مرحله‌ای یک معیار امنیتی است که در سیستم‌های مولتی بانک برای افزودن یک لایه امنیتی اضافی به حساب استفاده می‌شود. در احراز هویت دو مرحله‌ای، کاربران برای دسترسی به حساب کاربری خود معمولاً یک رمز عبور و یک کد ارسال شده به تلفن یا آدرس ایمیل‌شان را برای ورود به برنامه وارد می‌کنند. این مسئله کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که فقط کاربران مجاز می‌توانند به حساب دسترسی پیدا کنند و دسترسی برای کاربران غیرمجاز دشوارتر می‌شود.

امنیت فوق‌العاده مولتی بانک‌ها در محافظت از داده‌های کاربر و رمزگذاری قوی آنها می‌تواند به مدیران مالی این آرامش خاطر را بدهد که داده‌های آنها امن است. یکی دیگر از ویژگی‌های مولتی بانک‌ها این است که کاربرپسند هستند و سیستم ورود آسانی را ارائه می‌دهند که دسترسی به همه حساب‌هایشان را با یک رمز عبور آسان می‌کند.

مولتی‌بانک‌های مهم در جهان

چندین مولتی بانک در سراسر جهان وجود دارند که از API‌های Open Banking برای مدیریت حساب‌های شرکتی استفاده می‌کنند:

Truelayer: پلتفرمی است که یک لایه API یکپارچه برای دسترسی به داده‌های مالی از چندین بانک و مؤسسه مالی فراهم می‌کند.

Figo: یک پلتفرم مولتی بانک است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تمام حساب‌های بانکی خود را در یک مکان مدیریت کنند.

Tink: یک شرکت فین‌تک اروپایی که بستری را برای ویژگی‌های مولتی بانک از جمله دسترسی به داده‌های مالی از طریق APIهای Open Banking را ارائه می‌دهد.

Token: یک پلتفرم API که کسب و کارها را با چندین بانک مرتبط می‌کند و از طریق APIهای Open Banking به داده‌های مالی دسترسی پیدا می‌کند.

Salt Edge: یک پلتفرم جمع آوری داده‌های مالی که دسترسی به داده‌های مالی را در یک مولتی بانک از طریق APIهای بانکداری باز فراهم می‌کند و برای هر کسب و کاری راهکاری خلاقانه ارائه می‌دهد.

 

این مولتی بانک‌ها، مدیریت حساب‌های شرکتی را برای کسب‌وکارها با ارائه یک نمای واحد از داده‌های مالی، ساده‌سازی و تطبیق حساب‌ها و کاهش ورود دستی، آسان‌تر می‌کنند. مدیران کسب و کارها می‌توانند پلتفرمی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای کسب و کارشان مطابقت داشته باشد.

 


 

ترجمه و ویرایش: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *