اینترنت بانک حقوقی: مزایا و معایب

اینترنت بانک حقوقی

تعیین محل بانک با تصمیم‌گیری در مورد نوع مؤسسه‌ای که می‌خواهید در آن حساب داشته باشید آغاز می‌شود. آیا بانکی با شعبه‌های واقعی و دستگاه‌های خودپرداز (ATM) را ترجیح می‌دهید یا یک جایگزین آنلاین اینترنت بانک حقوقی، که تجربه بانکداری همراه را برایتان به ارمغان می­‌آورد؟

 

اینترنت بانک حقوقی

مزایای اینترنت بانک‌ها عبارتند از:

  • مشتری برای پس انداز خود نرخ بهره قابل توجهی دریافت می‌کند
  • برخی از بانک‌های آنلاین نسبت به بانک‌های سنتی، کارمزد کمتری دارند
  • بیشتر بانک‌های آنلاین برای افتتاح حساب، حداقل سپرده‌ را درخواست می‌کنند. حتی در برخی از آنها می‌­توان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای افتتاح حساب کرد.

شعبات ساختمانی بانک‌ها نیز مزایایی دارند:

  • صاحبان حساب در صورت نیاز به خدمات بانکی به هر کدام از شعبات بانک خود دسترسی دارند
  • سپرده گذاری پول نقد ساده‌تر است
  • بانک‌های غیر اینترنتی نیز اپلیکیشن‌هایی دارند و در حال بهتر شدن هستند

بانک حقوقی سنتی در مقابل اینترنت بانک حقوقی: تفاوت در چیست؟

بانک‌های سنتی و اینترنت بانک‌ها – که هر دو به‌عنوان بانک‌های مستقیم نیز شناخته می‌شوند – هر دو به شما امکان دسترسی آنلاین به حساب خود و امکان انتقال پول یا انجام کارهای دیگر را تنها با چند کلیک یا ضربه زدن روی صفحه گوشی می‌دهند.

هر دوی آنها مشمول قوانین و مقررات یکسانی هستند. حساب‌های آنلاین فقط توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) تضمین می‌شوند، درست مانند حساب‌های موجود در بانک‌های سنتی. امنیت نیز به طور کلی باری هر دو بانک یکسان است.هر دو از اقداماتی مانند رمزگذاری برای محافظت از سرمایه و هویت شما استفاده می‌کنند.

اینترنت بانک حقوقی

اما حتی اگر هر دو نوع بانک از برخی جهات به عموزاده‌های صمیمی شبیه باشند، باز هم تمایزات مهمی میان‌شان باقی می‌ماند. بانک‌های مستقیم از هزینه‌های پایین‌تر خود استفاده می‌کنند تا نرخ‌های بهره بهتر و کارمزد کمتری ارائه دهند. مؤسسات مالی سنتی، مجموعه‌ای مناسب از گزینه‌ها را برای سپرده‌گذاری و سایر معاملات به مشتریان خود ارائه می‌کنند، از جمله ارائه خدمات حضوری در شعبات مختلف در صورت نیاز.

اینترنت بانک: یک تاریخچه­‌ی سریع

با توسعه تجاری اینترنت در اوایل دهه 90میلادی، بانک‌های سنتی شروع به جستجوی راهکارهایی برای ارائه خدمات آنلاین به مشتریان خود کردند. اگرچه این راهکارها در ابتدا محدود بودند، اما موفقیت تلاش‌های اولیه باعث شد بسیاری از بانک‌ها حضور اینترنتی خود را از طریق وب‌سایت‌های بهبودیافته با قابلیت باز کردن حساب‌های جدید، دانلود فرم‌ها و پردازش درخواست‌های وام گسترش دهند. این امر منجر به تولد و ظهور بانک‌های فقط اینترنتی شد. این مؤسسات بانکداری آنلاین خدمات مالی را بدون نیاز به شبکه دفاتر شعبه ارائه می‌دادند. اولین بانک مستقیم کاملاً کاربردی که توسط FDIC تأیید شد، بانک Security First Network بود که در 18 اکتبر 1995 فعالیت خود را آغاز کرد. Security First و بانک‌های پس از آن توانستند نرخ‌های بهره بالاتری را برای حساب‌های سپرده ارائه دهند و کارمزد خدمات را کاهش دهند. با افزایش انتخاب‌ها و سرویس‌ها در بانک‌های مجازی، اشتیاق مشتریان به اینترنت‌ بانک‌ها نیز افزایش یافت. بر اساس آخرین گزارش FDIC در مورد رفتارهای بانکی کاربران، بیش از 60 درصد از دارندگان حساب‌های بانکی حداقل بخشی از امور بانکی خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند.

اینترنت بانک حقوقی

مزایای اینترنت بانک حقوقی

با وجود افزایش حضور مجازی بانک‌های سنتی، اینترنت بانک‌های حقوقی هنوز هم مزایای بهتری را برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند:

نرخ های بهتر، هزینه های کمتر

احتمال کمتری وجود دارد که در یک بانک مستقیم با طیف گسترده‌ای از کارمزدها مواجه شوید، از جمله کارمزدهای مرتبط با باز نگه داشتن حساب با موجودی کم، واریز مستقیم یا پرداخت با چک یا کارت نقدی. اغلب حساب‌های اینترنت بانک حقوقی نیازی به حداقل موجودی یا کارمزد خدمات ندارند.

اینترنت بانک حقوقی

 تجربیات آنلاین بهتر

بانک‌های سنتی سرمایه‌گذاری زیادی برای بهبود حضور و خدمات مجازی خود، از جمله راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و ارتقاء وب‌سایت‌ها، انجام می‌دهند. اما به طور کلی، به نظر می‌رسد که بانک‌های مستقیم در زمینه تجربه بانکداری آنلاین از برتری برخوردار هستند. تحقیقات انجام شده نشان می­‌دهند بانک‌های سنتی در زمینه‌هایی که بیشترین اهمیت را برای مشتریان دارند، از جمله کیفیت تجربه بانکی و سرعت و سادگی تراکنش‌ها، از بانک‌های مستقیم عقب‌تر هستند.

معایب اینترنت بانک‌ها

بانکداری آنلاین و اینترنت بانک‌ها نیز دارای مشکلات خاص خود هستند:

فقدان روابط شخصی:

یک بانک سنتی این فرصت را فراهم می کند تا با کارکنان شعبه محلی خود آشنا شوید. این می‌تواند یک مزیت باشد اگر و زمانی که به خدمات مالی اضافی مانند وام نیاز دارید، یا زمانی که مجبور به ایجاد تغییراتی در ترتیبات بانکی خود هستید.

انعطاف کمتر با تراکنش‌ها:

به عنوان مثال، سپرده گذاری وجوه را در نظر بگیرید که یکی از اساسی‌ترین تراکنش‌های بانکی است. سپرده گذاری چک با بانک مستقیم با استفاده از برنامه بانکی آن برای گرفتن هر دو قسمت جلو و پشت چک امکان پذیر است. با این حال، واریز وجه نقد در بسیاری از بانک های آنلاین کاملاً سخت است. بنابراین اگر این کاری است که می‌خواهید مرتب انجام دهید، ارزش دارد که سیاست بانک را بررسی کنید. تراکنش‌های بین‌المللی ممکن است با برخی از اینترنت بانک‌‌ها دشوارتر یا حتی غیرممکن باشد.

اینترنت بانک حقوقی کیلید:

اینترنت بانک حقوقی کیلید با برخوردار کردن شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، آنها را از امکان جابجایی داخلی و بین بانکی پول به صورت آسان و امن، به تکمیل سبد خدمات الکترونیک متمایز بانک به خصوص در حوزه موبایل بسیار کمک می‌کند. کیلید را می‌توان بسته به سیاست بانک به صورت موبایل بانک اختصاصی مشتریان حقوقی یا موبایل بانک اصلی بانک ارائه کرد. سامانه کیلید با ویژگی‌های نوآورانه‌ای مانند عدم نیاز به رمز و استفاده از امضای دیجیتال می‌تواند بستری برای ارائه خدمات الکترونیک تخصصی بانک و ارسال درخواست‌های مشتریان حقوقی به بانک باشد. همچنین برخلاف سایر سامانه‌های اینترنتی موجود که در آنها کاربر باید فرم‌های پیچیده و جداگانه‌ای را برای انواع انتقال وجه پر کند، در سامانه کیلید یک دستور پرداخت می‌تواند شامل انواع انتقال وجه (ساتنا، پایا، داخل بانکی، سپرده به کارت) باشد. تشخیص نوع تراکنش به طور هوشمند انجام می‌شود و کاربر با یک فرم بسیار ساده و یکنواخت کار می‌کند.

اطلاعات بیشتر درباره “کیلید” را در صفحه‌ی این محصول بخوانید:

کیلید

 

 


 

ترجمه: ارژنگ طالبی‌نژاد

منبع: Internet Banks: Pros and Cons

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *