اینترنت بانک

آیا اینترنت بانک‌ها ایمن هستند؟

آیا پیوند دادن حساب‌های بانکی در اینترنت بانک‌ها بی‌خطر است؟

پیوند دادن حساب‌های چک و پس‌انداز می‌تواند مدیریت پول را ساده‌تر کند. به عنوان مثال، می‌تواند انتقال وجه بین حساب‌ها را در مواقع اضطراری آسان‌تر کند یا سپرده‌های منظمی را تنظیم کند تا پس‌انداز شما در طول زمان افزایش یابد. در حالی که حساب‌های بانکی مرتبط شده باهم می‌توانند راحتی و سهولت را برای صاحبان حساب فراهم کنند، برخی از نکات منفی بالقوه نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در این مقاله مزایا و معایب پیوند حساب‌های جاری به پس انداز در اینترنت بانک‌های حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اینترنت بانک

پیوند دادن حساب‌های بانکی اینترنتی چه فایده‌ای دارد؟

پیوند حساب های بانکی امکان انجام تراکنش‌های بین آنها را به صورت اینترنتی فراهم می‌کند. می‌توانید حساب‌های بانکی را در همان بانک یا بین مؤسسات مالی مختلف پیوند دهید. به عنوان مثال، پیوند دادن حساب‌های بانکی خارجی کاری است که می‌توانید در صورت باز کردن یک حساب جدید در یک اینترنت بانک حقوقی انجام دهید. فرض کنید یک حساب جاری در بانک محلی خود دارید و تصمیم دارید یک حساب پس انداز آنلاین باز کنید. بانک از شما می‌خواهد که سپرده اولیه خود را با استفاده از انتقال وجه الکترونیکی ACH انجام دهید. برای برنامه ریزی واریز انتقال، می‌توانید حساب جاری فعلی خود را به حساب پس انداز اینترنت بانک جدید خود پیوند دهید. پیوند دادن حساب‌های بانکی آن‌ها را به یک حساب تبدیل نمی‌کند. بلکه فقط انتقال پول از چک به پس انداز یا بالعکس را برای شما آسان‌تر می‌کند.

همانطور که در مثال حساب پس انداز اینترنتی ذکر شد، گاهی اوقات ممکن است لازم باشد یک حساب جاری را پیوند دهید تا در صورت عدم دسترسی به شعبه یا دستگاه خودپرداز، بتوانید پول را به حساب پس انداز آنلاین واریز کنید.

ایمنی اینترنت بانک‌ها چگونه تأمین می‌شود؟

پیوند دادن حساب‌های بانکی به همان اندازه ایمن است که هر فعالیت بانکی دیگر. میزان امنیت ارائه شده بستگی به بانک یا اتحادیه اعتباری شما دارد. به عنوان مثال، برخی از بانک‌ها به شما اجازه می‌دهند تا هنگام ورود به برنامه اینترنت بانک حقوقی خود، احراز هویت چند عاملی یا ورود بیومتریک (اثر انگشت یا تشخیص چهره) را تنظیم کنید. این یک لایه امنیتی اضافی، علاوه بر نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد شما ایجاد می‌کند.

اینترنت بانک

ایمن نگه داشتن اطلاعات بانکی در اینترنت بانک‌های حقوقی، مسئله‌ای بسیار مهم است. اگر اقداماتی برای محافظت از آنها انجام نشده باشد، سارقان هویت و کلاهبرداران می توانند از حساب‌های بانکی سوءاستفاده کنند. اگر مطمئن نیستید که بانک شما چه اقدامات ایمنی ارائه می دهد، می توانید به صورت آنلاین چک کنید یا با شعبه تماس بگیرید تا بپرسید. همچنین، به خاطر داشته باشید که اگر حساب‌ها را در مؤسسات مالی مختلف برای انجام نقل و انتقال وجه به یکدیگر پیوند می‌دهید، ممکن است نیاز به تماس با بیش از یک بانک داشته باشید.

مزایای پیوند دادن حساب‌ها در اینترنت بانک

دلایل بسیاری برای پیوند حساب‌ها در اینترنت بانک وجود دارد. برخی از مزایای این کار را در ادامه بررسی می‌‌کنیم:

راحت است: مدیریت چندین حساب پس‌انداز و چک وقتی ساده‌تر می‌شود که آن حساب‌ها به هم مرتبط شوند. به عنوان مثال، اگر شما چندین حساب پس‌انداز به‌عنوان وجوه در حال کاهش راه‌اندازی کرده‌اید: یکی برای مواقع اضطراری، یکی برای پیش‌پرداخت خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید و دیگری برای حق بیمه خودرویتان که دوسالانه است. می‌توانید هر یک از این حساب‌ها را به حساب جاری خود پیوند دهید و نقل و انتقالات خودکار مکرر بین آنها را برنامه‌ریزی کنید. این یک راه آسان برای افزایش پس انداز خودکار است.  اگر به دلیل یک هزینه غیرمنتظره نیاز دارید از صندوق اضطراری خود استفاده کنید، می‌توانید به سادگی پول را از طریق اینترنت بانک به چک منتقل کنید. این بسیار ساده‌تر از مراجعه به بانک و برداشت نقدی یا دریافت دسته چک از حساب پس‌انداز است. همچنین می‌تواند در هزینه‌های خودپرداز یا کارمزدها صرفه جویی کند.

ممکن است باعث صرفه جویی در پول شما شود یا امتیازات بانکی را افزایش دهد:

همانطور که گفته شد، پیوند دادن حساب های چک و پس انداز می‌تواند به شما کمک کند هزینه‌های مربوط به چک، خودپرداز و کامزدها را به حداقل برسانید. اما داشتن حسابهای بانکی مرتبط می‌تواند باعث صرفه جویی در انواع دیگر کارمزدها نیز شود. به عنوان مثال، برخی از بانک ها هزینه نگهداری ماهانه برای چک دریافت می کنند. اما شما ممکن است با حفظ حداقل موجودی ترکیبی در حساب های چک و پس انداز خود از این کارمزد جلوگیری کنید. اگر حساب‌های خود را مرتبط کرده باشید و حداقل شرایط موجودی را داشته باشید، می‌توانید به راحتی از هزینه ماهانه چشم پوشی کنید.

جدا از آن، پیوند دادن حساب‌هایتان می‌تواند به شما کمک کند به مزایای اضافه‌شده‌ای که بانکتان ارائه می‌کند، دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، برخی از بانک‌ها مزایایی مانند تخفیف نرخ بهره در وام‌ها، معافیت از کارمزد یا نرخ‌های بهره بالاتر در حساب‌های سپرده را هنگام پیوند چک و پس‌انداز و حفظ حداقل موجودی ترکیبی ارائه می‌کنند.

می‌تواند به شما کمک کند از هزینه‌های اضافه برداشت جلوگیری کنید: اضافه برداشت یعنی موجودی حساب جاری شما منفی است. اگر با چکی که هنوز تسویه نشده است، از کارت نقدی خرید کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد. بانک‌ها می‌توانند اینگونه خریدها را برای شما پوشش دهند و یک یا چند کارمزد را برای این کار دریافت کنند. همچنین بانک‌ها ممکن است چندین بار در روز کارمزد اضافه را دریافت کنند یا در صورتی که موجودی حساب شما پس از چند روز معین منفی باقی بماند، کارمزد اضافه‌تری دریافت کنند. پیوند دادن حساب‌های چک و پس‌انداز به یکدیگر این امکان را فراهم می‌کند که از پس‌انداز خود به عنوان محافظت از اضافه برداشت استفاده کنید. این سرویسی است که شما به طور خاص باید در بانک خود آن را انتخاب کنید و می تواند به جلوگیری از هزینه های اضافه برداشت کمک کند. اگر حساب جاری شما در خطر اضافه برداشت باشد، بانک شما به طور خودکار پول را از پس انداز به چک منتقل می کند تا با کارمزد اضافه برداشت مواجه نشوید.

اینترنت بانک

معایب پیوند دادن حساب‌ها در اینترنت بانک

با وجود مزایای پیوند دادن حساب‌های چک و پس انداز ، چند اشکال نیز وجود دارد:

محافظت از اضافه برداشت لزوماً رایگان نیست: مهم است که بدانید این سرویس لزوماً رایگان نیست. بانک‌ها همچنان می‌توانند برای انتقال پول از پس‌انداز به چک برای شما، کارمزد خدمات دریافت کنند. برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه برداشت، باید در مورد پیگیری تراکنش‌ها و مانده حساب جاری خود آگاه باشید. یک راه ساده برای انجام این کار، تنظیم هشدارهای تراکنش و تعادل است.

ممکن است دسترسی بیش از حد باشد: پیوند داشتن حساب‌های چک و پس‌انداز به این معنی است که پول شما همیشه در دسترس است. زمانی که یک موقعیت اضطراری پیش می آید این نکته‌ی مثبتی است، اما می‌تواند وسوسه‌ای برای خرج کردن بی مورد پس اندازتان باشد.

اینترنت بانک

به عنوان مثال اگر برای خرید بیرون رفته باشید و چیز جالبی توجه شما را جلب کند که برای خرید آن از قبل برنامه­ریزی نکرده­اید. ممکن است وسوسه شوید و تصمیم بگیرید که پول را از پس انداز به چک منتقل کنید تا آن را خرج کنید یا برای برداشت پول نقد به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید. پیوند دادن حساب‌های چک و پس انداز خود نیازمند کمی نظم و انضباط در خرج کردن و دانستن نحوه استفاده از حساب پس انداز است. اگر می‌دانید که ممکن است هر از گاهی وسوسه شوید تا پس‌انداز خود را خرج کنید، راه‌اندازی یک حساب پس‌انداز جداگانه در اینترنت بانک‌هایی که قابلیت دسته‌بندی حساب و نحوه‌ی پرداخت را دارند، می‌تواند شما را از خرج‌های غیرضروری باز دارد.

آیا پیوند حساب‌های بانکی کار درستی است؟

اینکه آیا باید حساب جاری را به پس‌انداز پیوند داد یا خیر، عمدتاً به ترجیح شما برای مدیریت پول و سرمایه‌تان بستگی دارد. اگر به راحتی اهمیت می دهید و می‌خواهید کارمزدهای بانکی را به حداقل برسانید، پیوند حساب‌های بانکی می‌تواند به شما در انجام هر دو کمک کند. از سوی دیگر، اگر نیازی به جابجایی پول بین آنها ندارید، ممکن است بخواهید حساب‌های بانکی خود را بدون ارتباط نگه دارید. این همچنین می تواند راهی عالی برای جلوگیری از وسوسه خرج کردن بی‌هوده پول از پس انداز باشد.

شما می‌توانید یک حساب جاری در یک بانک سنتی را به یک حساب پس‌انداز در یک اینترنت بانک برای انتقال سریع و آسان پیوند دهید. یک اینترنت بانک حقوقی خوب می‌تواند به شما کمک کند تا در پرداخت‌ها و برداشت از حساب‌های بانکی خود آگاهانه و اقتصادی عمل کنید.

 

 


 

نویسنده:Mitch Strohm

منبع: Forbes Advisor

برگردان و ویرایش: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *