کیلید
بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مشتریان حقوقی مبتنی بر گوشی هوشمند و امضای دیجیتال
کیلید
بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مشتریان حقوقی مبتنی بر گوشی هوشمند و امضای دیجیتال
کیلید چیست؟
- ابزار مدیریت گردش کار چند امضایی برای شرکتهای کوچک و متوسط است.
- کیلید گوشی هوشمند را جایگزین چک و اثر انگشت را جایگزین امضای مشتری کرده است. بنابراین مدیران نیازی به حضور دایمی در شرکت برای انجام عملیات بانکی ندارند
- با استفاده از آخرین فناوریهای امنیتی گوشی هوشمند، راه حلی امن و آسان برای چالشهای توکن فیزیکی ارائه میکند.
- کیلید به راهبر شرکت امکان مدیریت دسترسی کاربران (امضاداران و سایر افراد) را به حسابهای شرکت میدهد.
مزایای کیلید برای بانکها
- حفظ بیشتر منابع شرکتها و کسب و کارها در بانک
برای افراد موثر شرکتها، سادگی و سرعت دسترسی بسیار مهم است. کیلید با در اختیار گذاری این دو ویژگی میتواند به مشتریان بانک کمک کند که علاه بر انجام امور مالی روزانه، فرایندهای شرکتی خود را نیز با سرعت بیشتر انجام دهند. - تکمیل سبد خدمات الکترونیک
ارائه کیلید به شرکتها و کسب و کارهای کوچک و متوسط و برخوردار کردن آنها از امکان جابجایی داخلی و بین بانکی پول به صورت آسان و امن، به تکمیل سبد خدمات الکترونیک متمایز بانک به خصوص در حوزه موبایل بسیار کمک میکند. کیلید را میتوان بسته به سیاست بانک به صورت موبایل بانک اختصاصی مشتریان حقوقی یا موبایل بانک اصلی بانک ارائه کرد. - بهرهمندی از مزایای آتی زیرساخت امضای دیجیتال ایجاد شده توسط کیلید
با توجه به امنیت بالا و قابلیت عدم انکار امضای دیجیتال کیلید، بانک میتواند کاربردهای متنوع دیگر مثل تولید رمز سایر سامانهها و انجام امضای موبایلی تراکنشها برای آن تعریف کند. - امکان ارائه قابلیتهای خاص به بانک
سامانه کیلید با ویژگیهای نوآورانهای مثل عدم نیاز به رمز و استفاده از امضای دیجیتال میتواند بستری برای ارائه خدمات الکترونیک تخصصی بانک و ارسال درخواستهای مشتریان حقوقی به بانک باشد.
قابلیتهای اصلی سامانه کیلید
- پشتیبانی از حسابهای چند امضایی
با واکشی اطلاعات مربوط به شرایط برداشت از هسته بانکی، سامانه کیلید رعایت کلیه موارد قانونی و ثبتی حسابهای چند امضا و حقوقی را امکانپذیر مینماید.
- قابلیت پشتیبانی از گردش کار اختصاصی مشتریان
کاربر ایجاد کننده هر دستور پرداخت میتواند ترتیب متفاوت و خاصی برای اشخاص امضا کننده مشخص نماید.
به عنوان مثال ممکن است در یک شرکت دستور پرداختها پس از تایید مدیر مالی ابتدا برای امضا به مدیرعامل ارجاع شوند و پس از آن ترکیب خاصی از اعضای هیئت مدیره آن را مشاهده و امضا کنند. ترکیب مشخص کننده فرآیند امضاها میبایست در چارچوب شرایط برداشت حساب نزد هسته بانکی باشد.
- امکان کنترل دسترسی و تعریف نقشهای افراد در شرکت
هر شرکت دارای یک راهبر داخلی است که میتواند انواع دسترسی به حسابهای مختلف شرکت را به کارکنان شرکت تخصیص دهد. برای این منظور نیازی به مراجعه به شعبه بانک وجود ندارد. این دسترسیها شامل مشاهده صورت حساب شرکت، ایجاد دستور پرداخت، پرداخت نهایی و مشاهده کارتابل دستور پرداختهای یک حساب خاص است.
- کارتابل همراه بر روی گوشی موبایل
مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت در هر مکانی که حضور داشته باشند به سادگی و سرعت، از طریق اعلان از ثبت دستور پرداختی که باید دربارهاش نظر دهند مطلع میشوند و به حسابهای بانکی شرکت و همچنین کارتابل دستور پرداختهای منتظر امضای خود دسترسی خواهند داشت.
- امضا دستور پرداخت با استفاده از اثر انگشت
سامانه کیلید با استفاده از ویژگی گوشیهای هوشمند جدید این امکان را فراهم میکنند که کاربر با استفاده از اسکن اثر انگشت خود با سرعت و امنیت بالاتری دستور پرداخت خود را امضا کند و از به خاطر سپردن رمزهای گوناگون رها شود. البته اگر کاربر بخواهد میتواند برای برنامه خود رمز محلی هم تعریف کند.
- استفاده از قابلیت های امنیتی نسل جدید گوشی های هوشمند
به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه کاربر، سامانه کیلید از Secure Element در گوشیهای هوشمند برای نگهداری کلیدهای رمزنگاری و انجام رمزنگاری استفاده میکند.
- استفاده از رمزنگاری نامتقارن
برای رسیدن به بیشترین حد امنیت و انکارناپذیری سامانه کیلید از مکانیزم رمزنگاری نامتقارن بر پایه کلید خصوصی و عمومی استفاده میکند به این ترتیب کیلید خصوصی کاربر به هیچ وجه از پردازنده امنیتی گوشی خارج نمیشود و کلیه درخواست های ارسال شده توسط گوشی به سرویس دهنده مرکزی کیلید در مبداء بر روی گوشی با این کلید خصوصی رمزنگاری میشوند و در سمت بانک با استفاده از کلید عمومی کاربر، یکپارچگی و اصالت آنها بررسی میشود.
- امکان ارسال فایل دستهای
کارکنان مالی شرکت میتوانند واریزهای گروهی خود را با تهیه فایل Excel و یا CSV و آپلود آن در کیلید انجام دهند. این دسته تراکنش به طور تجمیع شده در کارتابل امضا کنندگان قرار میگیرد.
- قابلیت تجمیع انواع انتقالهای بانکی در یک فرم ساده
برخلاف سایر سامانههای اینترنتی موجود که در آنها کاربر باید فرمهای پیچیده و جداگانهای را برای انواع انتقال وجه پر کند، در سامانه کیلید یک دستور پرداخت میتواند شامل انواع انتقال وجه (ساتنا، پایا، داخل بانکی، سپرده به کارت) باشد. تشخیص نوع تراکنش به طور هوشمند انجام میشود و کاربر با یک فرم بسیار ساده و یکنواخت کار میکند.
- امکان ثبت دستور پرداخت آتی و دورهای
کیلید امکان ثبت دستور پرداخت برای آینده و نیز دستور پرداختهای دورهای که در بازههای زمانی تکرار میشوند را فراهم میکند.
- امکان تعیین افراد امضا کننده و ترتیب امضا آنها
ثبت کننده دستور پرداخت میتواند تعیین کند کدامیک از صاحبان امضا یک دستور پرداخت را امضا کنند و ترتیب اطلاع و امضای آنها چگونه باشد. راهبر شرکت هم میتواند امضا کنندگان پیش فرض و ترتیب پیشفرض امضاکنندگان را تعریف کند تا از انجام کار تکراری موقع ثبت دستور پرداخت جلوگیری شود.
- امکان گزارشگیری از عملکرد پرسنل
راهبر شرکت میتواند گزارشهای دقیقی از فعالیت پرسنل دارای دسترسی به حسابهای شرکت ببیند.
- ارائه نسخههای اختصاصی برای بستر گوناکون
به منظور رسیدن به بالاترین سطح تطابق برنامه با استانداردهای پلتفرمهای مختلف (Android، iOS، Web) نسخههای اختصاصی هر کدام از این پلتفرمها توسعه داده شده است.
- امکان ارائه سرویس ثبت و اجرای دستور پرداخت به عنوان سرویسهای باز بانکی به سامانههای دیگر
- ارائه سرویسهای تکمیلی
- ارائه صورت حساب و مانده آنلاین حسابها
- امکان تجمیع حسابهای شخصی و شرکتی در کنار هم
- استعلام آنلاین نام صاحب شبا
- ارائه امکانات مدیریتی و گزارشگیری پیشرفته در پنل ستاد و شعبه کیلید
- فعالسازی و غیر فعالسازی امضا کاربران
- جستجوی حسابهای مشتریان بر اساس سه پارامتر شماره مشتری، کدملی و شماره حساب
- فعال و غیر فعال کردن حسابهای مشتریان در سامانه کیلید
- تعین سقف برداشت روزانه درون بانکی و بین بانکی به ازای هر حساب
- تعین سقف برداشت پیش فرض و حداکثر سقف برداشت روزانه کل سیستم
- استعلام کد ملی از ثبت احوال
- مدیریت دسترسی کاربران برای مواقع اضطراری از طریق مرکز تماس
- گزارش فعالیت های مشتریان بر اساس پارامتر های مختلف در یک بازه زمانی
- گزارش عملکرد شعب
- گزارش روند فعال و غیر فعالسازی کاربران
- گزارش مقایسهای عملکرد مشتریان
- امکان احراز هویت کاربران شعب از طریق یکپارچهسازی با Active Directory
- امکان یکپارچهسازی با زیرساخت هوش تجاری مورد استفاده در بانک برای ارائه گزارشهای پیشرفتهتر