فین‌تک‌ چگونه بر بانکداری شرکتی تأثیر می‌گذارد؟

فین‌تک به کمک بانکداری شرکتی

بانک‌های شرکتی برای حفظ پیشروی خود و خلق نوآوری به نوآوری‌های فین‌‌تک نیاز دارند. به همین دلیل یک استراتژی منسجم برای پذیرش فین‌تک توسعه داده‌اند. بانکداری شرکتی یک سرویس بانکی و تأمین مالی سفارشی برای شرکت‌هاست. بانکداری شرکتی معمولاً توسط بانک‌های تجاری ارائه می‌شود و شامل کلیه خدماتی است که می‌توان آن‌ها را در سطح مالی به نهادهای شرکتی تعمیم داد تا فعالیت‌های روزمره را تسهیل کنند. مدیریت دارایی‌ها و جریان‌های نقدی، سرمایه‌گذاری‌ها، مدیریت اوراق بهادار و سهام، مدیریت وجوه متقابل، مدیریت سپرده‌ها و نقدینگی، مدیریت ریسک، پرداخت‌ها و تجارت تنها بخشی از محصولات موجود در این نوع بانکداری است. هدف اصلی بانکداری شرکتی ارائه خدمات مالی ایمن و سریعی است که می‌توانند از برنامه‌های پیچیده و نیازهای مالی شرکت‌های تجاری متوسط تا بزرگ، دولت‌ها یا سایر مؤسسات بزرگ پشتیبانی کند.

بانک شرکتی

خدمات تخصصی:

فین‌تک‌ بخش‌های خاصی از زنجیره ارزش را هدف قرار می‌دهند. برخی از شرکت‌ها یک پلتفرم آنلاین و موبایل مبتنی بر ابر ارائه می‌کنند که برای آن فرآیندها و محصولات سفارشی‌سازی شده ایجاد می‌کنند. همچنین برخی دیگر پرداخت‌های الکترونیکی و صورت‌حساب خودکار را ارائه می‌کنند. فراتر از ارائه یک تجربه کاربری خوب برای مشتری، این خدمات کمتر نیاز به تنظیم دارند و همچنین راه اندازی آسان تر و سودآوری بالاتری هم دارند.

بانک شرکتی

هزینه­‌ی کم:

توانایی استانداردسازی و دیجیتالی کردن پیشنهادها، به فین‌‌تک اجازه می‌دهد تا محصولات و خدمات را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری بفروشند. برخی کسب و کارها تراکنش‌های بین‌المللی را ارائه می‌کنند که حدود ۷۵٪ کمتر از پیشنهادات سنتی هزینه دارند. برخی دیگر نیز از فناوری‌های بلاک‌چین برای سرعت بخشیدن به زمان پردازشِ تسویه پرداخت و کاهش هزینه‌های تراکنش استفاده می‌کنند. با استفاده از گزینه‌های پرداخت دیجیتالی و بلاک چین، بانک‌های شرکتی نه تنها کارایی عملیات خود را افزایش می‌دهند، بلکه میلیاردها دلار در سال پس انداز می‌کنند.

ویژگی‌های دیجیتالی پیشرفته:

بانک‌های شرکتی با مشارکت با فین‌‌تک‌ ها، از معماری‌های به‌روز، انعطاف‌پذیر و یکپارچه فناوری اطلاعات برای ارائه تعامل در زمان واقعی، در دسترس بودن مداوم، پردازش سریع و سایر ویژگی‌های جذاب مشتری بهره می‌برند. ویژگی‌های تشخیص بیومتریک و صدای چندوجهی اجازه می‌دهد دسترسی امن‌تر و راحت‌تر باشد. پلتفرم‌هایی نیز هستند که به بانک‌های شرکتی امکان می‌دهند تا معاملات بین‌المللی را در زمان واقعی تسویه کنند.

بانک شرکتی

رسیدن به بخش‌های کم خدمات:

شرکت­‌هایی هستند که با ارائه خدمات به بخش‌هایی که توسط کانال‌های بانکی سنتی شرکت‌ها کنار گذاشته شده‌اند، به سرعت رشد کرده‌اند. با استفاده از فناوری‌های این گونه فین‌‌تک‌ ها، یک بانک‌ شرکتی می‌تواند مدل‌های وام‌دهی دیجیتال را برای ارزیابی اعتبار مشتریانی که نمایه‌های مالی آن‌ها با فرآیندهای وام دهی سنتی مطابقت ندارد، اعمال کنند.

بانک شرکتی

تجزیه و تحلیل داده‌های قوی:

بانک‌های شرکتی بهترین منبع داده‌های مشتریان را دارند: حساب‌های تراکنش مشتریان یا سرمایه‌گذاری اصلی. بانک‌های شرکتی با ترکیب روش‌های مدل‌سازی ریسک پیش‌بینی‌کننده که فین‌‌تک‌ ها با داده‌های خود آن را تنظیم می­‌کنند، قیمت‌گذاری و انتخاب بسیار بهتری ارائه می‌دهند. همچنین، قابلیت‌های قدرتمند خرد کردن داده‌ها به بانک‌های شرکتی کمک می‌کند تا شیوه‌های امضای دیجیتال خود را بهبود بخشند.

بانک‌های شرکتی که فین‌تک را قبول نکرده‌اند، شاهد فشار فزاینده‌ای بر حاشیه‌های سود هستند. راهکار‌های فین‌تک در زمینه‌هایی مانند معاملات بین‌المللی، مبادلات خارجی و تأمین مالی تجارت، نه تنها ارزش و تجربه بهتری ارائه می‌دهند، بلکه هزینه بسیار کمتری را  تحمیل می‌کنند.

 


 

ترجمه: ارژنگ طالبی‌نژاد

منبع: how Fintech is influencing Corporate Banking

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *