تحول دیجیتال در کسب و کارهای مدرن

چرا تحول دیجیتال تا این اندازه اهمیت دارد؟

شاید تعجب کنید که چرا این روزها تحول دیجیتال برای کسب و کارها بسیار مهم و حیاتی شده است. مهم­ترین درسی که وقایع سال 2020 به ما آموخت، این است که اختلال در فرآیندهای تجاری و از دست دادن نیروی کار می‌تواند به سرعت اتفاق بیفتد، حتی یک شبه! همانطور که همه‌گیری 19- COVID نشان داد، آماده شدن برای تحول دیجیتال یک نیاز تجملی نیست که شرکت­‌ها تصادفی به سمت آن بروند. تحول دیجیتال این پتانسیل را دارد که عملیات کسب و کار را بهینه و رشد در بازارهای جدید و موجود را هدایت کند.

قبل از شروع اجرای یک تحول دیجیتالی در کسب و کار خود، باید اهداف، انتظارات مشتری و استراتژی کسب و کار خود را برای انتقال به فرآیندهای دیجیتال جدید به وضوح مشخص کنید. همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند تحول دیجیتالی که توسط رهبران کسب و کار در سراسر جهان اجرا می‌شود، هیچ ضرری ندارد.

هر کسب و کاری، نیازهای مشخصی دارد و با چالش های منحصر به فردی روبروست. استراتژی تحول دیجیتال شما باید متناسب با کسب و کار شما طراحی شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید تحول دیجیتال را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم و ببینیم چگونه می‌تواند یک نیروی مثبت واقعی برای رشد و بهبود بهره‌وری در کسب‌وکارها باشد.

تحول دیجیتال به چه معناست؟

تحول دیجیتال اصطلاحی است که برای توصیف ادغام فناوری در تمام جنبه‌های کاری و به‌منظور تغییر اساسی نحوه عملکرد یک کسب‌وکار به کار می‌رود. تحول دیجیتال با دیجیتالی شدن یا دیجیتالیزه شدن متفاوت است. دیجیتالیزه‌شدن به تبدیل داده‌های فیزیکی یا آنالوگ به داده‌های دیجیتال اشاره دارد. دیجیتالی شدن هم مفهومی است که در استفاده از اطلاعات دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ساده سازی عملیات تجاری به کار می‌رود.

تحول دیجیتال ممکن است مستلزم دیجیتالیزه کردن و دیجیتالی شدن باشد، اما بسیار بیشتر بر تحول کسب و کار متمرکز است. یک استراتژی تحول دیجیتال تمام فرآیندهای داخلی و خارجی را تجزیه و تحلیل می‌کند و به دنبال یکپارچه‌سازی فناوری در هر سطحی است تا رشد، افزایش سود و برآورده کردن بهتر انتظارات مشتری را افزایش دهد.

تحول دیجیتال

تأثیر فناوری دیجیتال بر فرآیندهای تجاری مدرن را نمی‌توان اغراق آمیز دانست. فناوری دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک استراتژی تجاری است که رهبران کسب و کار امروزی باید از آن استفاده کنند تا بتوانند رقابت کنند.

مزایای تحول دیجیتال چیست؟

ویژگی‌های استراتژی تحول کسب و کار برای هر سازمانی متفاوت به نظر می‌رسد. با این حال کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها، اولین نیروی محرکه برای بسیاری از رهبران کسب و کار در بررسی تحول دیجیتال است. راندمان نیروی کار و کاهش هزینه‌های عملیاتی، انگیزه‌های قوی برای رهبران کسب‌وکار هنگام رفتن به سراغ تحول دیجیتال هستند. مزایای تحول دیجیتال عبارتند از:

  • بهبود تجربه مشتری
  • گسترش چابکی
  • افزایش بهره‌وری
  • سود بیشتر
  • مدیریت بهتر منابع
  • دریافت دادههای بیشتر
  • پرورش فرهنگ دیجیتال

استراتژی تحول دیجیتال به کار گرفته شده توسط سازمان‌ها باید متناسب با کسب و کار آنها و میزان رضایت مشتریان آن‌ها باشد. با این حال، مزایای تحول دیجیتال بدون توجه به استراتژی تحول دیجیتال خاص هر سازمان به یک اندازه است.

بهبود تجربه مشتری 

تجربه مشتری یکی از مهمترین جنبه‌های تجارت مدرن است. در چشم انداز کسب و کار مدرن امروزی، انتظارات مشتری هرگز بالاتر از این نبوده است. به لطف تحول دیجیتال و پیشرفت‌های فناوری ، مشتریان انتظار دارند انتخاب‌های گسترده، قیمت‌های پایین و تحویل سریع داشته باشند.

اگر می خواهید در بازار رقابتی باقی بمانید، نه تنها لازم است یک تجربه دیجیتالی یکپارچه، بلکه باید خدمات ارزان نیز به مشتریان خود ارائه دهید. تحول دیجیتالی کسب و کار شما می‌تواند به شما کمک کند بهره‌وری و کارایی را افزایش دهید و همچنین انتظارات فزاینده ای را که مصرف کنندگان مدرن برای معاملات خود به ارمغان می آورند برآورده کنید.

تحول دیجیتال

در یک بازار مدرن همیشه رقابتی، تجربه مشتری یکی از معدود حوزه‌هایی است که برندها و سازمان‌ها می‌توانند از آن برای متمایز کردن خود از رقبا و ایجاد رشد پایدار استفاده کنند. تحول دیجیتال می‌تواند استراتژی کلیدی برای دستیابی به اهداف بلند مدت کسب و کارها باشد.

گسترش چابکی

شرکت‌های های‌ فناور و توسعه دهنده نرم افزار در حال حاضر با اصول چابکی که تحول دیجیتال برای فرآیندهای تجاری آنها فراهم می‌کند آشنا هستند. تحول دیجیتالی کسب و کارها می‌تواند مدت زمانی را که برای ارائه یک محصول جدید به بازار لازم است، کاهش دهد. بهبود بهره‌وری همراه با یک استراتژی بهبود مستمر به کسب و کار‌ها کمک می‌کند تا از اصول تحول دیجیتال برای نوآوری، تطبیق و اجرای بهبودها در محصولات و خدماتشان با چابکی بیشتر استفاده کنند.

تحول دیجیتال

مصرف کنندگان مدرن انتظارات زیادی دارند. محصولات و خدمات باید بتوانند نیازهای در حال رشد مشتریان را برآورده کنند.

افزایش بهره‌وری

هر سازمان یا کسب و کار همواره از بهبود بهره‌وری استقبال می‌کند. رهبران فناوری اطلاعات به شما خواهند گفت که می‌توان از ترکیب مناسب ابزارهای فناوری برای بهبود گردش کار روزانه و ساده کردن عملیات تجاری سود برد. بهبود بهره‌وری نیروی کار به افزایش چابکی کمک می‌کند، که به نوبه خود تجربه مشتری را بهبود می بخشد. تمام جنبه‌های عملیات کسب و کار برای عملکرد در بالاترین سطح ممکن به یکدیگر متکی هستند.

تحول دیجیتال می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا کارهای دستی را خودکار کنند تا زمان کارمندان آزاد شود و به آنها اجازه دهد زمان و انرژی خود را بر روی پروژه‌های با ارزش‌تر متمرکز کنند. وقتی کارمندان کارآمدتر کار می‌کنند، انرژی و زمان بیشتری برای کمک به نوآوری و بهبود تجربه مشتری دارند.

سود بیشتر

این تحول می‌تواند به افزایش سود سازمان شما کمک کند. اگر بتوانید با موفقیت از فناوری دیجیتال برای بهبود تجربه مشتری، گسترش چابکی و بهبود بهره‌وری استفاده کنید، مطمئناً شاهد افزایش حاشیه سود خود نیز خواهید بود. فرآیند تجاری کارآمدتر و افزایش سود تقریباً همیشه دست به دست هم می دهند. تحول کسب و کار دیجیتال به طور خودکار تمام اهداف کسب و کار شما را تکمیل نمی کند، اما به شما کمک می کند با سرعت و کارایی بیشتر به آنها برسید. این به نوبه خود منجر به افزایش سود خواهد شد.

مدیریت بهتر منابع

مدیریت منابع یک جنبه حیاتی از بهره وری در گردش کار است. بسیاری از سازمان‌ها ابزارهای نرم‌افزاری و پایگاه‌های اطلاعاتی زیادی دارند که به طور منظم از آنها استفاده می‌کنند. تحول دیجیتال کسب و کار می‌تواند به گردآوری همه این منابع متفاوت در یک مکان کمک کند. هنگامی که از ابزارهای نرم افزاری مختلف استفاده می‌کنید، ارائه یک تجربه ثابت برای همه کارمندان و مدیران دشوار است. همچنین جمع‌آوری تمام داده‌ها از ابزارهای نرم‌افزاری مختلف و پایگاه‌های اطلاعاتی شما و به ‌دست آوردن بینش‌های ارزشمند در مورد بهره‌وری کارکنان و تعاملات با مشتری نیز می‌تواند دشوار باشد.

تحول دیجیتال

تحول دیجیتال می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا تمام پایگاه‌های داده، نرم افزار و برنامه های کاربردی خود را در یک مکان مرکزی برای افزایش هوش تجاری و بهره‌وری، یکپارچه کنند. استراتژی‌های تحول دیجیتال کل نظام کسب و کارها را در بر می‌گیرد. هدف نهایی این است که بتوان نوآوری‌ها و کارایی‌ها را در سراسر سازمان، به شیوه‌ای جامع هدایت کرد.

دریافت دادههای بیشتر

در چشم انداز تجاری مدرن امروزی، داده‌ها پادشاهی می‌کنند! تقریباً همه جنبه‌های هر کسب‌وکاری به تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تصمیم‌گیری باکیفیت در راستای دستیابی به اهداف کسب‌وکار، هدایت رشد و بهینه‌سازی تجربه مشتری متکی است. تحول دیجیتال نه تنها به کسب و کارهااجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنند، بلکه به رهبران و کارمندان نیز اجازه می‌دهد تا داده‌های ارزشمند را در سیستم‌های هوش تجاری سازمان مشاهده و پیاده سازی کنند. در ترکیب با ابزارهای یادگیری ماشین، سازمان‌ها می‌توانند از تحول دیجیتال برای به دست آوردن یک دید کلی و درک کامل از موارد زیر استفاده کنند:

  • بهبود فرآیندهای تجاری
  • بهبود تجربه مشتری
  • مدیریت بهتر امور مالی
  • تلاش بیشتر برای تولید

بسیاری از کسب و کارها در جمع آوری حجم زیادی از داده‌ها مهارت دارند. اما با این حال مشکلی که بسیاری از سازمان‌ها با آن روبرو هستند، تعیین داده‌های ارزشمند برای این سازمان‌ است. تحول دیجیتال با بهره­مندی از ابزارهای یادگیری ماشینی می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا داده‌هایی را پیدا کنند که بیشترین ارزش را برای عملیات تجاری و تلاش‌های تجربه مشتری دارند.

پرورش فرهنگ دیجیتالی

یکی از مزایای منحصر به فرد تحول دیجیتال این است که محیطی از نوآوری دیجیتال را در سازمان شما پرورش داده و پایه‌های آن را تقویت می‌کند. کارمندانی که به ابزارهای فناوری قدرتمند مناسب با محیط شغلی خود دسترسی دارند، همکاری بیشتری خواهند داشت و اطلاعات بیشتری در مورد فناوری مورد استفاده خود خواهند آموخت. ارتقای مهارت کارکنان یک مزیت درخشان برای ارتقای فرهنگ شرکت‌ها و سازمان‌هاست. جهان هر روز به استقبال بیشتر و بیشتر از پیشرفت‌های فناوری ادامه خواهد داد. بنابراین، مهم است که از تحول دیجیتال استفاده کرده و نیروی کار خود را با نوآوری، سازگاری و آخرین پیشرفت‌های فناوری به روز کنید.

تحول دیجیتال

تغییر یک کسب و کار می‌تواند کاری دشوار به نظر برسد، اما مزایای تحول دیجیتال بی شمار است. در نهایت، بهره‌مندی از اصول تحول دیجیتال، پیروی از استانداردهای فناوری در حال تغییر دنیای تجارت مدرن را در پی خواهد داشت.

 


 

ترجمه و تلخیص: ارژنگ طالبی‌نژاد

منبع: Why is Digital Transformation so Important

 

 

 

 

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *