بانک شرکتی

تأمین مالی بانکداری شرکتی

وام‌های مدت‌دار:

وام‌های مدت‌دار به وام‌هایی گفته می‌شود که در آن وام گیرنده کل تسهیلات را پیش پرداخت می‌کند، متحمل بهره می‌شود و کل موجودی را در پایان دوره بازپرداخت می‌کند. وام گیرندگان معمولاً وام‌های مدت‌دار را به منظور تأمین مخارج سرمایه ای، بدهی‌های مالی، فعالیت‌های عملیاتی عمومی، M&A و افزایش سرمایه می­‌گیرند.

پس از بازپرداخت بخشی از وام مدت‌دار، نمی‌توان آن را دوباره برداشت کرد، بنابراین سرمایه بانک دیگر در خطر نیست.

بانک شرکتی

دیگر محصولات بانک شرکتی:

در حالی که وام‌های مدت دار یکی از رایج ترین محصولات ارائه شده توسط بانک شرکتی هستند، آنها همچنین اعتبار نامه و تأمین مالی پل را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

اعتبار نامه (آماده و اجرا):

 هنگامی که یک شرکت قول می‌دهد به شرکت دیگری پول پرداخت کند، گیرنده ممکن است گاهی اوقات برای اطمینان از اینکه پول دریافت می‌کند، درخواست اعتبار نامه کند. اعتبارنامه، نامه‌ای از بانک است که در آن تضمین می‌شود که  پرداخت انجام گیرد و پشتوانه بانک را فراهم کند و به طور موثر ریسک اعتباری بستانکار/ وام گیرنده را با ریسک بانک جایگزین کند.

بانک شرکتی

هزینه‌ها

بانک‌ها معمولاً 50 تا 75 واحد بر ثانیه برای شرکت‌های با درجه سرمایه‌گذاری و بیش از 100 تا 150 واحد در ثانیه برای شرکت‌های ریسک‌پذیر هزینه دریافت می‌کنند، اما اگر اقدامات خاصی انجام شود، مانند وثیقه‌گذاری نقدی مبلغ اعتبارنامه، می‌توان این میزان را کاهش داد.

تأمین مالی پل:

فروشندگان در معاملات M&A (ادغام و تملک) اغلب نیاز دارند که سرمایه خریدار به عنوان شرط بسته شدن تضمین شود، بنابراین خریداران به بانک‌ها مراجعه می‌کنند تا نشان دهند که به تأمین مالی متعهد هستند. از آنجایی که رفع موانع نظارتی و فرآیند پذیره‌نویسی برای اوراق قرضه و سایر بدهی‌های مورد استفاده در معامله اغلب زمان می‌برد، تأمین مالی پل معمولاً برای تأمین مالی موقت برای معاملات M&A قبل از افزایش سرمایه دائمی بیشتر است. به این ترتیب، تأمین مالی پل برای M&A به عنوان سرمایه دائمی در نظر گرفته نمی‌شود. بانک‌های شرکتی «پل آویزان» نمی‌خواهند، که در آن وام پل پس از استفاده برای تکمیل خرید اولیه باقی بماند.

بانک شرکتی

چرا تأمین مالی پُل برای یک بانک‌ شرکتی جذاب است؟

از آنجا که کارمزدهای مرتبط با منابع مالی و حاشیه در هنگام دریافت وجود دارد و سرمایه بانک فقط برای مدت کوتاهی در معرض خطر است وام‌های پل برای بانک شرکتی جذاب هستند.

بانک شرکتی

کارمزد وام های پل به شرح زیر است:

  1. هزینه تعهدی که وام دهندگان پل بر اساس اندازه تسهیلات که می­‌دهند، دریافت می‌­کنند. خواه بودجه این پل تأمین شود یا خیر.
  2. کارمزد تامین مالی پس از صدور وام پل، که در آن وام گیرنده ممکن است در صورت پرداخت سریع وام، اعتبار یا تخفیف دریافت کند.
  3. برخلاف وام‌های مدت دار بانکی شرکتی معمولی، تأمین مالی پل باید پرداخت شود. هر چه پل طولانی‌تر کشیده شود، هزینه‌های پرداخت شده افزایش می‌یابد و وام گیرنده را تشویق می‌کند تا سریعاً بازپرداخت کند.

 


 

ترجمه: ارژنگ طالبی‌نژاد

منبع: Corporate Banking Financing

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *