کوهنوردان آدانیک به قله ریزان صعود کردند

در ادامه مجموعه فعالیت­‌های فرهنگی و ورزشی، تیم کوهنوردی آدانیک با همراهی چند نفر عضو جدید، موفق شدند تا به قله ریزان واقع در منطقه لواسانات و به ارتفاع سه هزار و پانصد متر صعود کنند.

کوهنورد

چالش اصلی این صعود، وجود گُرده سنگی در نزدیکی قله بود که تیم با توجه به آموختن شیوه­‌های دست به سنگ شدن در تمرینات پیشین خود توانست این چالش را پشت سر بگذارد.

کوهنورد

 

این صعود در ساعت شش و نیم روز جمعه شانزدهم اُردیبهشت آغاز و تیم پس از یک ساعت کوهپیمایی ، از شمال روستای افجه به دشت هویج رسید و با ادامه مسیر به سمت قله، با رسیدن به مقصد در ساعت 17 در محل روستا پایان یافت.

تیم کوهنوردی آدانیک امیدوار است که امسال با پیشبرد یک برنامه تمرینی حرفه‌ای که شامل آموزش، صعود به برخی قله‌ها و همچین انجام تمرینات بدنسازی و … است برای صعود به قله‌های سبلان، علم‌کوه و دماوند در تابستان آماده شود.

کوهنورد

به همین منظور، پیش از این نیز تیم در دوره­‌ی آموزشی پایه­‌ای که تحت نظارت فدراسیون کوهنوردی برگزار شده بود حضور داشتند. این دوره کارآموزی راهپیمایی در روزهای 8 و 9 اردی‌بهشت ماه در بند یخچال برگزار شد که در آن، مباحثی از قبیل گام برداری، اصول سرپرستی، آشنایی با تجهیزات کوهنوردی، گره‌های کوهنوردی، قواعد سنگنوردی و خطرات کوهستان توسط مربی رسمی فدراسیون به تیم آموزش داده شد.

کوهنورد

تیم کوهنوردی آدانیک از مدیران آدانیک و شاکیلید که از برنامه حمایت کردند و همچنین جناب آقای مهدی فراهانی مربی تیم و باشگاه کوهنوردی آلپ که در این مسیر همراهی کردند، کمال تشکر را دارد.

 


 

تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 3 / 5. شمارش رای‌ها: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *