پلک چیست؟

  • ابزار مانیتورینگ سامانه های بانکی است.
  • علاوه بر مانیتورینگ زیر ساخت سخت افزاری و شبکه، می‌تواند رفتار، ساختار و اطلاعات داخلی برنامه ها را هم کنترل کند
  • پلک امکان تعریف گزارش ها و منودارهای متنوع را به راهر سامانه می دهد.
  • پلک میتواند در صورت بروز مشکل یا اتفاقی خاص در سامانه، راهبر را آگاه کند.
  • پلک این امکان را فراهم میکند که همه ی اطلاعات مرتبط با یک سامانه شامل اطلاعات تراکنش ها، الگو سیستم ها، خطاها و … به صورت یکپارچه برای تحلیل و گزارش گیری تجمیع شوند.

مزایای پلک برای بانک ها

  • مانیتورینگ منابع سرور:

مانیتور ریسورس و شبکه سیستم عامل ازجمله فضای دیسک، ram، CPU  و کارت شبکه. این قابلیت به واحد پشتیبانی و زیرساخت بانک کمک می‌کند زمان‌بندی مناسبی برای backup گیری از داده‌های مهم در نظر بگیرد. همچنین کاربر ناظر را نسبت به مصرف بیش‌از حد و غیر ضروری ریسورس‌ها که ناشی از پردازش‌های اضافی است آگاه می‌کند.

  • آگاهی از سلامت سرویس‌ها:

امکان مانیتورینگ زنده سیستم بر اساس فراخوانی آنلاین سرویس‌ها وجود دارد. این قابلیت، همچنین نیاز به فراخوانی دستی سرویس‌ها را از بین می‌برد.

  • آگاهی از زمان پاسخگویی سرویس‌ها:

بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در لاگ‌ها زمان پاسخگویی سرویس‌های کاریز قابل مشاهده است. این قابلیت امکان ردگیری تغییرات در زمان پاسخگویی سرویس‌های زیرساختی یا بخش‌های گوناگون سیستم را فراهم می‌کند.

  • قابلیت مانیتورینگ سیستم‌های گوناگون به طور همزمان:

پلک این قابلیت را دارد که همزمان چندین سامانه راپایش کند. این قابلیت امکان توسعه‌ی مانیتورینگ در فازهای بعدی را فراهم می‌کند.

قابلیت های اصلی سامانه پلک

مدیریت کاربران

  • امکان تعریف سطح دسترسی‌های گوناگون admin, editor, viewer
  • اتصال به اکتیو دایرکتوری و تأیید هویت کاربران با این سرویس
  • امکان گروه‌بندی کاربران

بررسی سلامت

  • امکان مشاهده سلامت سرویس‌ها. هر 5 دقیقه یک درخواست از پیش تعریف شده را اجرا کرده و موفقیت یا عدم موفقیت به همراه کدپاسخ سرویس نمایش داده می‌شود.
  • نمایش لیست خطاها برای شناسایی بهتر خطاهای رخ داده.

گزارش کلی و سریع برای NOC

  • دسترسی سریع برای واحد NOC
  • نمایش نام سرویس و شماره پورت
  • در مقابل هر سطر تعداد کل درخواست‌های بازه 5 دقیقه اخیر محاسبه شده و در صورت وجود خطا، درصد آن محاسبه می‌گردد. در صورت افزایش درصد خطا سطر مربوطه تغییر رنگ می‌یابد. نمایش وضعیت در سه سطح نرمال (سبز) ، هشدار(نارنجی از 20 تا 50 درصد) و بحرانی (قرمز از 50 بیشتر) است.
  • امکان مرتب‌سازی بر اساس هرکدام از فیلد‌ها

مشاهده‌ی لاگ HA

  • مشاهده لاگ HA سرور کاریز و اطلاعات جزئی‌تر شامل وضعیت سرویس‌ها، زمان پاسخگویی و خطای سرویس
  • امکان مشاهده وضعیت سرویس‌های کانال‌های مختلف تعریف شده روی سامانه کاریز
  • امکان فیلتر بر اساس ویژگی های مختلف

تحلیل وضعیت سیستم

  • تحلیل لاگ سامانه
  • دسته‌بندی درخواست‌های موفق و ناموفق
  • تحلیل درخواست‌ها بر اساس کد خطای ۴۹۹ و timeout
  • نمودار زمان پاسخگویی سرویس‌ها
  • امکان گروه‌بندی بر اساس سرویس و زمان
  • مشاهده حجم دیتای سرویس‌ها در زمان
  • شمارش درخواست‌های POST و GET

وضعیت پورت‌های سیستم

  • مشاهده وضعیت پورت‌های کاریز
  • مشاهده‌ی مدت زمان پاسخگویی شبکه‌ای پورت‌ها

وضعیت سرور HA

  • مانیتورینگ وب‌سرویس (HA) کاریز
  • مشاهده‌ی مدت زمان پاسخگویی درخواست‌ها
  • مشاهده‌ی تعداد درخواست‌‌های در حال پاسخگویی یا در انتظار

وضعیت دیتابیس

  • مشاهده‌ی وضعیت دیتابیس MySQL بر اساس کوئری‌های select، insert، update
  • مشاهده‌ی درخواست‌های کند (slow query)
  • مشاهده‌ی open file ها

وضعیت منابع سرور

  • مشاهده‌ی وضعیت منابع سیستم
  • مشاهده‌ی درخواست‌های ورودی و خروجی به سیستم
  • مشاهده‌ی فضای دیسک و RAM‌ و CPU

فرستادن نوتیفیکیشن و ایمیل

  • امکان فرستادن ایمیل یا پیامک برای یک فرایند خاص