مولتی بانک و آینده بانکداری باز

مولتی بانک، زیرشاخه‌ای از بانکداری باز

بانکداری باز – راهکاری که به ارائه دهندگان خدمات مالی شخص ثالث امکان دسترسی آزاد به تمام خدمات بانکداری دیجیتال را می‌دهد – در خط مقدم تحول صنعت قرار دارد. بانکداری باز با معرفی مولتی بانک، فرصت رقابت را برای تمامی ارائه دهندگان سرویس‌های مالی با هر شکل و اندازه‌ای، فراهم می‌کند.

بانکداری باز به سرعت در حال رشد است. ۶۱ درصد مدیران مالی به بانکداری باز نسبت به سال 2019 بازخورد مثبت‌تری دارند و سرمایه گذاری در فرصت‌های بانکداری باز به طور قابل توجهی در حال افزایش است. راهکار مولتی بانک یکی از مواردی بوده است که به واسطه بانکداری باز، مورد توجه مدیران بانک‌ها و سازمان‌های مالی قرار گرفته است.

مولتی

تجربه مشتری (CX)، در اقتصاد نامطمئن امروزی کلید موفقیت کسب و کار است. امروز شاید این مسئله مهمتر از هر زمان دیگری است که به مشتریان آنچه را که واقعاً نیاز دارند و می‌خواهند را ارائه دهیم. این مسئله زمانی که صحبت از تصمیم خرید مصرف کنندگان می شود، می‌تواند عاملی تعیین کننده باشد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که ۴۴.۱ درصد از مدیران مالی در سراسر اروپا، بهبود CX را یکی از محرک‌های اصلی اجرای بانکداری باز می‌دانند.

با این حال، هنگامی که صحبت از درک مشتریان خود با جزئیات کافی برای ارائه CX با کیفیت بالا به آنها می شود، بسیاری از مؤسسات مالی (FI) به قدر کافی زیرساخت و منابع و توانایی ندارند. تنها حدود نیمی از مصرف کنندگان معتقدند که بانک‌ها، آنها و نیازهایشان را درک می‌کنند. اینجاست که فضا برای ابتکار عمل ارائه دهندگان مولتی بانک فراهم می‌شود.

راه‌حل‌های مولتی بانک‌ها در مورد مدیریت مالی شخصی و وام‌دهی دیجیتال در حال حاضر به مشتریان بانکی کمک می‌کند تا سلامت مالی خود را بهتر مدیریت کنند، و در نهایت باعث افزایش تعامل برای مؤسسات مالی می‌شوند.

بهترین خدمات برای مشتری

مولتی بانک با قابلیت بانکداری باز به مشتریان اجازه می‌دهد تا همه امور مالی، در چندین حساب از مؤسسات مالی و بانک‌های مختلف، در یک برنامه وب یا تلفن همراه جمع شوند. با اینکه مولتی بانک‌ به کاربران این امکان را می‌دهد که نگاهی جامع و کامل به وضعیت مالی خود داشته باشند، اما مولتی بانک چیزهای بیشتر از این را ارائه می‌دهد:

 جستجوی پویا

با وجود چندین حساب بانکی، جستجو برای یک تراکنش خاص می‌تواند بسیار زمان بر و دشوار باشد. توابع جستجوی هوشمند و پویا می‌توانند به کاربران کمک کنند تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند با کلیک یک دکمه در تمام امور مالی خود بیابند.

پرداخت‌ها

بسیاری از مولتی بانک‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهند که طیف گسترده‌ای از تراکنش‌های پرداخت را از طریق برنامه انجام دهند و نقل و انتقالات را آسان‌تر و متمرکز می‌کنند. این پرداخت‌ها شامل پرداخت‌های تک یا گروهی، فایل‌های پرداخت، SEPA و نقل و انتقالات بین المللی، و بدهی‌های مستقیم هستند.

مدیریت تعادل

مولتی بانک همچنین یک عملکرد انتقال خودکار را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر از یک حساب بیش از حد برداشت شود، بلافاصله توسط حساب دیگری اعتبار بخشیده می‌شود. این به مشتریان امکان می‌دهد از هزینه‌های اضافه برداشت اجتناب کنند و به این معنی است که آنها مجبور نیستند نگران مدیریت هزینه‌های خود برای حساب‌های فردی باشند.

افزایش حفظ مشتری و تعامل

با در دسترس بودن تمام اطلاعات مالی خود در یک برنامه یا وب سایت مولتی بانک، کاربران به طور منظم با مؤسسات مالی خود در ارتباط هستند. درست مانند سایر موارد استفاده از بانکداری باز، این امر منجر به شناخت بیشتر برند و حفظ مشتری می‌شود که یک محرک مهم برای افزایش درآمد است. علاوه بر این، تعامل بیشتر با مشتریان به مؤسسات مالی فرصت بیشتری برای فروش متقابل محصولات و خدمات اضافی می‌دهد، که به نوبه خود می‌توانند از آن برای ایجاد پیشنهادات جدید و تنظیم دقیق سرویس‌های فعلی خود استفاده کنند.

مدیریت ریسک مؤثرتر

مؤسسات مالی با کمک یک برنامه مولتی بانک می‌توانند ریسک اعتباری خود را بهتر مدیریت کنند و در نتیجه دیدگاه جامع‌تری از امکانات بانکداری باز خواهند داشت. این دیدگاه جامع به مؤسسات مال کمک می‌کند تا مشتریان خود را اعتبارسنجی کرده و بر اساس آن ویترین خدمات مالی خود را بر اساس نیازهای آنها ارائه کنند.

تبدیل مولتی بانک‌ها به برنامه بانکداری اصلی برای مشتریان 

مولتی

یکی از اهداف نهایی مؤسسات مالی باید حضور در یک مولتی‌بانک اختصاصی باشد. در نظرسنجی‌های اخیر، بر اساس ثبت موسسه پرداخت EBA، تعداد شرکت‌های مجاز برای خدمات اطلاعات حساب در آگوست 2020 نسبت به سال 2019 ، ۵۸.۳ درصد افزایش داشته است. این یعنی حدود ۳۴۲ شرکت رقابت خود را در خدمات مالی افزایش داده‌اند و مؤسسات مالی باید این را در نظر داشته باشند که برنامه‌های مولتی بانک خود را با بهترین کیفیت ارائه کنند.

 


 

برگردان و ویرایش: ارژنگ طالبی‌نژاد

منبع:Multi-banking as an open banking use case

 

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *